Wednesday, June 10, 2015

Majlis aqiqah Adam

Assalamualaikum

Nak buat entri ni kena pandai curi curi masa. Bila dah anak sendiri ni bukan boleh dah aku nak tenung skrin ni 24 jam. Masa bujang dulu boleh la cemtu. Kalau anak meragam taknak tido, lagi la aku campak je segala gajet gajet yang ada. Persetankan itu semuaa, Pok pok punggung anak nak bagi dia tido lagi penting. Lebih lebih lagi Adam sekarang dah pandai buat perangai. Alhamdulillah 5/6/2015 baru baru ni aku dan famili buat majlis aqiqah untuk Adam. kecik kecik je, panggil orang pun tak ramai. 2 ekor kambing disembelih untuk buat lauk gulai dan kerutuk daging. Tambah juga dengan daging lembu, sebab ada mereka yang tak makan daging kambing. Alhamdulillah, selesai sudah. Adam pun tak banyak ragam, orang tengah selawat pun dia sedap je tido.


Terima kasih buat famili dan mereka mereka yang banyak membantu melancarkan majlis aqiqah anakanda kesayangan kami. Tak terbalas rasanya. Aku pulak baru cukup 42 hari berpantang. Nak rewang rewang sangat pun tak boleh juga. Belum habis pantang. Mujur ada mereka mereka yang sudi membantu. Juga buat tetamu yang sudi hadir ke majlis aqiqah Adam, terima kasih semua!




senang jimat dan mudahh.

Doorgift ni aku buat sendiri. Kenkonon DIY la kann. Walaupun senang sangat nak buatnyaa. Kau beli botol dan kau letak kacang, dah siap haha! DIY la jugak kenn. Sticker tu aku suruh laki aku buat je. Senang jimat dan mudahh. Nak tempah tempah macam tak berbaloi. Aku bukan buat apa pun kat rumah, layan anak je. Sambil sambil layan anak je dah boleh siap berbotol botol. Yasin dan tasbih aku tempah. Al-kisahnya aku tempah yasin dan tasbih ni 3 minggu sebelum majlis. Seminggu lebih lebih sebelum majlis barulah barang tempahan diposkan. Diposnya pakai pos biasa. Lahaiii, aku bajet mereka pos pakai pos laju. Biasanya 2 minggu baru sampai kalau pakai pos biasa nii. tak keruan la aku, dibuatnya barang tak sampai sampai takkan doorgift aku nak bagi kacang hijau kuning ni sebotol jek kat tetamu yang datang.



Alhamdulillah, selesai sudah semuanya.

Dan alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah akhirnya barang tempahan sampai juga. Itupun sampai pada hari majlisnya, sesudahh subuh kauu posmen datang hantar. Tapi aku nak berterima kasih kat mereka yang men'design'kan Yasin dan tasbih untuk majlis aqiqah Adam ni. sebab bertanggungjawab sangat walaupun aku membebel macam macam sebab tunggu barang tak sampai sampai. Bersungguh sungguh mereka nak pastikan aku dapat juga barang tempahan tu seperti yang mereka janjikan. Macam ni laa orang yang betul betul nak berniaga. Mengaku salah mereka. Kalau yang biasa lari dan taknak mengaku salah tu baik tak payah berniaga lahh, tak berkat juga dik nonn oii.




Antara BFF kite yang datang, thank korang!

Takde tirai, takde bunga bunga dan takde buaian berendoi buat Adam. kecik kecik aje, buat selawat dan jamu makan untuk orang orang kampung, kengkawan dan famili terdekat saja. Dah lebih dari cukup. Kami sepakat nak pakai sedondon giteww. Nanti boleh pakai untuk raya pulak. Alhamdulillah!

Letak sekeping je. perut menggeleber lagi, kahkah!

No comments:

Post a Comment